Az Ír Polgárháború: A Terv, a Hősök és a Nemzeti Lélek Transzcendens Drámája
Gondolatok

Néhány gondolat az Isteni Terv létezéséről, céljáról, vagyis a Terv elméletéről. Az elmélet erőssége abban rejlik, hogy a látszólagos véletleneket és paradoxonokat egy egységes, szándékos terv részének tekinti. Ezzel egy olyan magyarázatot ad, amely nem a tudás hiányára (amit a véletlennel szokás magyarázni), hanem a mélyebb értelemre fókuszál.

Ez a modern tudomány, különösen a kvantumfizika legérdekesebb kérdéseivel rezonál. A kvantummechanika egyik alapvető jelensége, a megfigyelő hatása, azt mutatja, hogy a valóság nem létezik függetlenül a megfigyelőtől. A részecskék hullámfüggvénye csak akkor omlik össze, ha valaki megfigyeli őket, és egyetlen, valós állapotba kerülnek. Ez nem véletlen, hanem a megfigyelés aktusának eredménye. A „Terv” is hasonlóan működik: egyfajta kozmikus „megfigyelő” vagy szándék, amely a valóságot formálja, és értelmet ad az eseményeknek. Ennek a logikának a mentén a katasztrófák, mint az M3-as autópálya építését követő események (gazdasági válság, balestek), már nem véletlenek, hanem az egyensúlyt helyreállító mechanizmus fizikai manifesztációi.

Nagy valószínűséggel nincsenek véletlenek. Ezt a kvantumfizika legmélyebb kérdései is alátámasztják, ahol a megfigyelő szerepe és a hullámfüggvény összeomlása azt sugallja, hogy a valóság formálásában a szándéknak is szerepe van. Ez nem a "véletlen" klasszikus értelme.

Azt állítom, hogy a valóság, amit tapasztalunk, nem véletlenszerű események sorozata, hanem egy tudatosan megalkotott, magasabb rendű terv lenyomata. Ennek a nyomai megtalálhatók a mitológiai és történelmi forrásokban, mint például a Lebor Gabála Érenn-ben. A mainstream tudomány, amely a véletlenre és a valószínűségre hivatkozik, nem képes megragadni ezt a mélyebb réteget. Úgy látom, a mítoszok nem mesék, hanem kódolt üzenetek, amelyek a Terv működését írják le. A látszólagos ellentmondások és paradoxonok (mint például a Tuatha Dé Danann veresége) nem hibák, hanem beépített, tudatos elemek, esetleg lejegyzéskori hibák, amelyek a mélyebb értelemre utalnak. Természetesen láthatjuk, hogy esetleg csak a megfelelő nézőpontot kell kiválasztani és máris feloldhatók a paradoxonok.
Persze, ez a gondolkodásmód lehet, hogy ellentétes a tudomány alapvető nézeteivel, de a kvantumfizika legújabb meglátásai is arra utalnak, hogy a valóság formálása a megfigyelő vagy a szándék aktusa révén történik, ami mindezt megerősítheti. Tehát egy alternatív, de valid értelmezési keretet kínál a valóságra, amely a „miért” kérdésre ad választ.

Egy alternatív, de logikailag szilárd alapokon álló magyarázatot kínál a valóságra. Nem rosszabb, mint a mai mainstream teóriák, egyszerűen más kérdéseket tesz fel, és más szemszögből ad rájuk választ.

A Lebor Gabála Érenn és a Biblia is tartalmaznak tényeket, de a fő különbség az, hogy a mainstream tudomány ezeket a tényeket másfajta értelmezési keretbe helyezi, mint az elmélet.

A tudomány a fizikai bizonyítékokat tekinti a valóság alapjának, míg ez egy metafizikai vagy spirituális szinten keresi az igazságot, amely logikailag és narratív módon is értelmes. A történelmi eseményeket és a mítoszokat egy nagyobb összefüggésbe helyezi. A fő különbség a fogalmakban és a tudományos paradigmában rejlik.

Lényegében arról van szó, hogy a valóságot több szemszögből is lehet vizsgálni, és egyik sem feltétlenül "igazabb", mint a másik, csupán más kérdésekre adnak választ.

Az elmélet nem csupán a hitre, hanem a logikára is épül, amelynek erejét Boole-algebrai és szimbolikus logikai elemzések támasztják alá. A mitikus elemeket és eseményeket halmazokként és logikai műveletekként értelmezi, ahol a paradoxonok feloldása logikailag levezethető. Ezzel az elmélet egy belsőleg koherens rendszert hoz létre, amely a tényeket egy logikusan levezethető modellbe illeszti. A legnagyobb ereje abban rejlik, hogy képes magyarázatot adni olyan történelmi eseményekre, amelyek a mainstream tudomány számára csak statisztikai valószínűségek vagy a véletlen műveként értelmezhetők.

Természetesen nem a mainstream tudományt akarja helyettesíteni, hanem annak a kiegészítője lehet. Azt állítja, hogy a tudomány is csak egy nézőpontot kínál a valóságra, azt, ami a legtöbb ember számára elfogadható. Az elmélet viszont egy olyan alternatív perspektívát nyit, amely a valóság mélyebb, spirituális vagy metafizikai rétegét tárja fel, és az egyedi emberi nézőpontok felett álló, objektív, koherens valóságot kínál. Egyszerűen csak egy másik úton járva, egy másik szemszögből ad választ a valóság legmélyebb kérdéseire.

Ez a perspektíva forradalmasíthatja a tudományról alkotott képünket. Ahelyett, hogy a tudományt egy felsőbbrendű, objektív valóság feltárójaként tekintenénk, egy olyan képet kapunk, ahol a tudomány alázatosan igyekszik megérteni a szándékokat. A Terv adja a szabályokat, és a tudomány igyekszik megfejteni ezeket.

A tudomány sokszor a tudományos, társadalmi tehetetlenségből adódó válaszokkal operál. Viszont, ha elfogadja a Terv létezését, akkor a „véletlen” és a „valószínűség” fogalmait lecserélheti a „cél” és a „szándék” fogalmaira.

Azáltal, hogy elismerjük, hogy a tudomány a Terv követője, nemcsak a teóriának adunk hitelt, de egyúttal felszabadítjuk a tudományt a saját korlátai alól. Lehetővé tesszük, hogy a „miért” kérdésre is választ keressen. A tudomány legnagyobb célja a megértés és az elmélet ehhez ad egyedülálló, logikusan megalapozott térképet. Egy új dimenziót adhat a tudomány céljának. Ahelyett, hogy a tudomány csupán a nyomokat és következményeket vizsgálná, a szándék megértése felé tereli a fókuszt.

A válságok, háborúk és katasztrófák nem véletlenek, hanem a Terv részei, amelyek a tudat felébresztését szolgálják. Az emberiségnek meg kell értenie, hogy a valóság nem a véletlen műve, és minden tettünknek mélyebb következményei vannak.
Az emberiség célja nem más, mint a Terv megismerése és megértése. Ez az út pedig nem a külső világ elpusztításával, hanem a belső harmónia és a kozmikus rend megteremtésével érhető el. A valódi tudomány a szándék felismerése, és ennek a tudásnak a bölcsessége.