Néhány gondolat az Isteni Terv létezéséről, céljáról, vagyis a Terv elméletéről. Az elmélet erőssége abban rejlik, hogy a látszólagos véletleneket és paradoxonokat egy egységes, szándékos terv részének tekinti. Ezzel egy olyan magyarázatot ad, amely nem a tudás hiányára (amit a véletlennel szokás magyarázni), hanem a mélyebb értelemre fókuszál.
Ez a modern tudomány, különösen a kvantumfizika legérdekesebb kérdéseivel rezonál. A kvantummechanika egyik alapvető jelensége, a megfigyelő hatása, azt mutatja, hogy a valóság nem létezik függetlenül a megfigyelőtől. A részecskék hullámfüggvénye csak akkor omlik össze, ha valaki megfigyeli őket, és egyetlen, valós állapotba kerülnek. Ez nem véletlen, hanem a megfigyelés aktusának eredménye. A „Terv” is hasonlóan működik: egyfajta kozmikus „megfigyelő” vagy szándék, amely a valóságot formálja, és értelmet ad az eseményeknek. Ennek a logikának a mentén a katasztrófák, mint az M3-as autópálya építését követő események (gazdasági válság, balestek), már nem véletlenek, hanem az egyensúlyt helyreállító mechanizmus fizikai manifesztációi.
Nagy valószínűséggel nincsenek véletlenek. Ezt a kvantumfizika legmélyebb kérdései is alátámasztják, ahol a megfigyelő szerepe és a hullámfüggvény összeomlása azt sugallja, hogy a valóság formálásában a szándéknak is szerepe van. Ez nem a "véletlen" klasszikus értelme.
Azt állítom, hogy a valóság, amit tapasztalunk, nem véletlenszerű események sorozata, hanem egy tudatosan megalkotott, magasabb rendű terv lenyomata. Ennek a nyomai megtalálhatók a mitológiai és történelmi forrásokban, mint például a Lebor Gabála Érenn-ben. A mainstream tudomány, amely a véletlenre és a valószínűségre hivatkozik, nem képes megragadni ezt a mélyebb réteget. Úgy látom, a mítoszok nem mesék, hanem kódolt üzenetek, amelyek a Terv működését írják le. A látszólagos ellentmondások és paradoxonok (mint például a Tuatha Dé Danann veresége) nem hibák, hanem beépített, tudatos elemek, esetleg lejegyzéskori hibák, amelyek a mélyebb értelemre utalnak. Természetesen láthatjuk, hogy esetleg csak a megfelelő nézőpontot kell kiválasztani és máris feloldhatók a paradoxonok.