Lebor Gabála Érenn

Mítoszok rejtett igazságai a sorok között olvasva

Morrigan próféciája

Ebben az írásban bővebben megnézzük Morrigan áldását és próféciáját, amelyeket a második Mag Tuired-i csata után mondott el. Azután pedig eljátszunk egy gondolatkísérletet, amelynek az a célja, hogy jobban átérezzük cselekedeteink súlyát. Vagy éppen azt, amit nem tettünk meg. Gondolkodjunk el a mai világ erényein – ha vannak ilyenek -, de még inkább a mostani életünk, életmódunk hibáin. Tehát Morrigan üzenetei után elképzelt, fikciós próféciák következnek majd, olyanok, amelyeket akár ő is mondhatna nekünk ezekben az időkben. Az üzenetek után pedig mindegyiket elemezni fogjuk, mintha tényleg ősi szavak lennének, amelyeket értelmezni kell. Itt és most.

Először következzenek a tények

Morrigan és a Második Mag Tuired-i csata


Morrigan az ír, kelta mitológia egyik legösszetettebb, központi alakja. Gyakran a háború, a sors és a szuverenitás istennőjeként ábrázolják. Neve az óír nyelvből fordítva „Nagy Királynőt” jelent, ami alapvető hatalmát és a földhöz, annak uralmához való szoros kapcsolatát hangsúlyozza. Kiemelkedő szerepe van a csaták kimenetelének megjósolásában, akár befolyásolásában, a harcosok inspirálásában, az ellenség rettegésben tartásában. Holló vagy varjú alakjában szokott megjelenni a harcmezőkön. Ez általában a halál és a pusztulás előjele.

A Második Mag Tuired-i csata (más néven Cath Dédenach Maige Tuired vagy Cath Tánaiste Maige Tuired) leírása a Tuatha Dé Danann, a pogány Írország isteneinek küzdelmét, a Fomorok elnyomása alóli felszabadulásukat jeleníti meg. Legalábbis a mítosz szerint. Kutatásunk alapján inkább Isten elit angyalseregének harcát a sötétség erői ellen.
Bres, a Fomor származású király elnyomta a Tuatha Dé Danannt. Ezzel kezdődik és Nuada királyságának helyreállításával folytatódik a történet. A Fomorok, akiket Balor, a Gonosz Szemű vezetett, hatalmas sereget gyűjtöttek össze a trón visszaszerzésére. Lugh átvette a Tuatha Dé Danann erőinek parancsnokságát, és végül megölte Balort, kivívta a győzelmet.
 
Morrigan, a „Nagy Királynő”, közvetlenül kapcsolódik a szuverenitáshoz, és a csatákban való részvétele nem csupán fizikai harcról szól. Szól az eredmények befolyásolásáról és a sorsok megjósolásáról is. Ez azt mutatja, hogy a kelta gondolkodásban a föld sikeres védelme és uralma (szuverenitás) elválaszthatatlanul kapcsolódott a harci képességekhez és az isteni útmutatáshoz (prófécia/sors). Morrigan megtestesíti a föld, annak védelmezői és jövője közötti szent, ciklikus kapcsolatot. A csata utáni kijelentései áldást és próféciát egyaránt tartalmaznak a föld azonnali jólétéről és hosszú távú sorsáról.

Morrigan szerepe a csatában nem egyetlen, elszigetelt cselekedet volt. Ez egy többrétegű stratégia, amely magában foglalta a csata előtti jóslást, rituális cselekedeteket, valamint aktív mágikus beavatkozást a konfliktus során. Ez azt mutatja, hogy isteni befolyása több síkon is érvényesül – az előrejelzéstől és a szimbolikus cselekedetektől a közvetlen pszichológiai és mágikus hadviselésig. Nem csupán megfigyelő vagy résztvevő, hanem, mintegy karmesteri szerepe van.

Morrigan részvétele kiemeli, hogy a kelta „háború” fogalma messze túlmutatott a fizikai összecsapásokon. Az eddig elmondottakon kívül magába foglalta magának a sorsnak a manipulálását is.

Tehát a második Mag Turied-i csata után Morrigan egy áldást és egy próféciát mondott el. Nézzük először ezeket! Nem törekedtem most egy pontos, értelmezés szerinti fordításra, inkább arra, amit a szavak szintjén akar mondani. Az áldás:

„Béke az égnek. Ég a földnek. Föld az ég alatt. Erő minden emberben.

Egy csésze tele mézzel. Elég becsület. Nyár télen. Lándzsa pajzsra támasztva. Pajzsok erődök által támogatva.

Az erődök vadak és harcra készek. Gyapjú a juhokról. Erdők tele szarvasokkal. Örökre eltűntek a pusztítások.

Gyümölcs a fákon. Egy ág lehajlik. Növekedéstől lehajlik. Gazdagság a fiúnak. Egy nagyon tanult fiú.

Bika nyaka járomban. Csomók az erdőben. Fa tűzre. Tűz igény szerint. A falak újak és fényesek.
Lazac a győzelmük. A Boyne a szállásuk. Kiváló méretű szállás. Új növekedés a tavasz után. Ősszel a lovak szaporodnak.

A föld biztonságban van. A földet kiváló szavakkal mesélik. Legyen örök az erő , kiváló erdők. A béke olyan magas, mint az ég. Legyen kilencszer örök.”
Ez a győzelem hivatalos bejelentéseként és áldásként szolgál a föld és annak népe számára egy pusztító konfliktus után. Kozmikus harmóniát és megújult termékenységet, jólétet ígér. Az örök bőség ideális állapotát sugallja, túllépve a természetes évszakokon, ami a Tuatha Dé diadalával beköszöntő aranykorra utal.

Morrigan győzelmi bejelentése Írország „királyi magaslatainak, síd-lakóinak, fő vizeinek és folyótorkolatainak” rendkívül rituális jellegű. Helyreállítja a kozmikus rendet és a Tuatha Dé Danann szuverenitását a föld felett. Mintegy újraegyesíti a fizikai és spirituális birodalmakat, megerősítve az új, győztes rendet. Maga az áldás, amely bőséget és békét ígér, az isteni megerősítése ennek a helyreállított egyensúlynak. Ez az, ami elengedhetetlen az új uralkodók legitimitásához és a föld jólétéhez.

Meglepő, hogy egy istennő, aki oly mélyen kapcsolódik a háborúhoz, a káoszhoz és a halálhoz , a béke és a bőség áldását adja. Ez nem ellentmondás, hanem mélyebb betekintés a kelta háborúfelfogásba. Egy szükséges, néha megtisztító erőbe, amely megújult rendhez és jóléthez vezet. Morrigan, mint a „Nagy Királynő” , biztosítja a föld szuverenitását, amely magában foglalja annak védelmét és az azt követő virágzást is. Áldása tehát nem természetének elhagyása, hanem szerepének beteljesítése a föld végső jólétének őrzőjeként. Azt demonstrálja, hogy mindig helyreáll az isteni rend.

Ez a prófécia a bőség, a termékenység és a stabilitás időszakát jósolja, ami a Tuatha Dé Danann győzelme után bekövetkezik. Azt a világot írja le, amelynek lenni kell, lennie kellene, ha a Tuatha Dé örökségét követik azok, akik majd utánuk jönnek. Azoknak szól, akiknek Isten elit angyalserege átadja Érennt. Ez nekünk szól, nekünk embereknek!
A béke áldása után a Morrigan egy félelmetes próféciát mond el, amely a világ hanyatlását jósolja, amelyet erkölcsi romlás, társadalmi összeomlás és természet egyensúlyának hiánya jellemez. Ez kontraszt a csata utáni kijelentéseinek meghatározó jellemzője.  
„Nem fogok látni egy világot, amely kedves lenne számomra.

Nyár virágok nélkül, tehenek tej nélkül, Asszonyok lelkiismeret nélkül, férfiak nem bátrak.

Hódítások király nélkül, Erdők gyümölcs nélkül, tengerek hal nélkül.

Rossz ítéletek öregemberektől, hamis precedensek a törvényhozóktól.

Minden ember áruló, minden fiú rabló. A fiú becsapja apját. Az apa is a fiát.

A testvér sógorrá válik. Senki sem fog nőt keresni saját házán kívül.

Ó, gonosz idő, a fiú becsapja az apát, a lány becsapja az anyát.”
A prófécia nem csak a jövőbeli események előrejelzése, hanem mélyreható erkölcsi és társadalmi kritika. Részletezi a természeti rend összeomlását, a társadalom, az erények hanyatlását, valamint a családi és jogi struktúrák problémáit.

Tehát a prófécia figyelmeztetésként szolgál. Azt sugallja, hogy az igazi jólét és béke nem csupán külső feltétel, hanem belső erkölcsi integritáson is múlik.  

Az azonnali béke és bőség áldásának, valamint a teljes hanyatlás próféciájának közvetlen egymás mellé helyezése az idő ciklikus felfogását sugallja. Ahol még az aranykor is átmeneti és hanyatlásra ítélt. Ez gyakori téma sok ősi mitológiában, ahol a jólét időszakait elkerülhetetlenül nehézségek vagy összeomlás időszakai követik. Gyakran erkölcsi kudarcok miatt. Morrigan, mint a sors istennője, tökéletes eszköze egy ilyen kijelentésnek. Szavai azt sugallják, hogy még az isteni győzelmek sem állíthatják meg a növekedés és a hanyatlás tágabb, hosszú távú ciklusait.

Morrigan szavainak öröksége

Morrigan csata utáni kijelentései a Cath Maige Tuired-ben két rétegűek: egy azonnali béke, bőség és kozmikus harmónia áldása, amelyet egy éles prófécia követ, amely az erkölcsi hanyatlás, a természeti meddőség és a társadalmi összeomlás jövőjét jósolja. Ezek a kijelentések mutatják sokrétű szerepét, mint a háború, a sors és a szuverenitás istennőjét. Demonstrálják befolyását mind az azonnali eredményekre, mind a hosszú távú sorsokra.

A végzetprófécia részletes jellege, annak specifikus figyelmeztetéseivel az erkölcsi és társadalmi hanyatlásra, lehetővé tette, hogy évszázadokon át rezonáljon. Időtlen szöveg a civilizáció törékenységéről és az etikus magatartás fontosságáról. Ez megmagyarázza, hogy Morrigan, ősi eredete ellenére, miért marad erős alak modern korunkban is! Szavai keretet kínálnak a kortárs társadalmi kihívások megértéséhez is. 

Morrigant olyan alakként is leírják, aki „bátor harcra buzdítja a harcosokat” , és arra készteti az egyéneket, hogy „álljanak ki és vállalják magukat”. Ez azt jelenti, hogy kijelentései, még ha borzalmasak is, nem csupán passzív jóslatok, hanem cselekvésre ösztönöznek. A lehetséges jövő feltárásával felhatalmazza az egyéneket arra, hogy olyan döntéseket hozzanak, amelyek elháríthatják vagy enyhíthetik a hanyatlást. Öröksége tehát nem csak a sors előrejelzéséről szól, hanem az önrendelkezés és a hősi küzdelem inspirálásáról a nehézségekkel szemben. Legyen szó csatatérről, személyes vagy társadalmi „háborúkról”.  

A tények után következzenek a felvetések

Az időtlenség hangja a mának

Eddig a régmúltba és az időtlenségbe vetettük tekintetünket, és hallgattuk a végzet szavait, melyek a kezdetekről és a Tervről szóltak. Láttuk, hogy a Tuatha Dé, a Jó Nép, hogyan küzdött, és hogyan adta át, a megtisztított Első Földet az embereknek. Nekünk. És láttuk a próféciát is. Azt a próféciát, ami hozzánk is szól.

De mi történne, ha Morrigan ősi hangja, amely a sorsokat fonja, ma is szólna hozzánk? Ha ő, aki egykor a csatamezők felett lebegett, és akit sok néven ismernek, most a mi korunkra tekintene? Ha azok, akik évezredek óta figyelik az első földet és annak lakóit, üzenetet küldenének nekünk? Itt és most.

A következőekben egy fikciós utazásra hívok meg mindenkit. Ezek olyan lehetséges szavak, olyan feltételezett próféciák, amelyek az ősrégi üzenetek szellemében és hangnemében születtek, de a mai világunkra vonatkoznak.

Ennek a gondolatkísérletnek az a célja, hogy gondolkodásra hívjon meg mindenkit. Még jobban elgondolkodtassa azt, aki eljutott idáig. Mert a felelősség, amely ezen a koron, a jelenen nyugszik, iszonyú. A Terv él. És az „Első Föld” még mindig dönthet.

Vajon mit látna és mit mondana az a hatalom, aki látja a sorsot, ha ma szólna hozzánk?
Morrigan egy olyan entitás, aki látja az időtlen valóságot, és össze tudja hasonlítani a földi állapotot az ideálissal. Az ő szavai súlyosak lehetnének, mert nem a földi illúziók rabja.

További érdekességek, a fikciós próféciák összefoglalása podcastok formájában. A podcastok a Google NotebookLM AI-al készültek, letölthetők wav formátumban.



Következzen néhány lehetséges prófécia
Morrigan első mai próféciája

„Ha látnék reményt, nagyon boldog lennék.

A menny és a föld egyre távolodik.

Az emberek elveszítették, amit a próféciám előtt az imádságban mondtam: ha imádkozunk, a menny és a föld közel lesz, jó termés, jó élet...

De mindhiába. Az emberek és az anyagi javak, az élmények... ez lesz a vesztük, elközelgett a végítélet!”
Ha belegondolunk, ez rendkívül erőteljes és borús.

Morrigan a prófécia istennője is. Ha az ő szájából hangzana el ez a kétségbeesett vízió a jövőről, ez konkrétan utalna a szavak, a hit és a tettek közötti kapcsolatra. És azok hiányának következményeire.

Rendkívül releváns a mai korra, miszerint a felszínesség és a materiális hajsza sodorja a világot rossz irányba.

Bevezeti a bibliai végítélet gondolatait, ami tovább mélyíti a mitológiai és bibliai párhuzamokat.

Ha belegondolunk, a publikáció éppen arról szól, hogy a mítoszok, az ősi történetek és a valóság sorai között rejtett üzenetek bújnak meg, amelyek arra várnak, hogy felfedezzék őket. Arról szól, hogy a valóságunk többdimenziós, és az emberi elme képes lehet olyan összefüggéseket is érzékelni, amelyek a hétköznapi, materiális valóságon túlmutatnak.
Ha megnézzük a hangnemet és a karakterhűséget, azt fogjuk látni: igen, Morrigan karakterének lényege. A végzet, a prófécia, a háború istennője ő, akinek van egyfajta távolságtartó, már-már rideg, de mélyen látó bölcsessége. A mondatokban egyszerre van jelen a fájdalom, a megállapítás, a figyelmeztetés , és a megfellebbezhetetlen ítélet.

Találhatunk ebben archaikus és bibliai elemeket:

A „menny és föld egyre távolodik” egy klasszikus, archaikus és bibliai felhangú kép, ami az isteni és a földi szféra elválására utal.

A „ha imádkozunk, a menny és a föld közel lesz, jó termés, jó élet...” mondat ősi kelta, de majdnem ószövetségi hangzás, egyfajta elfeledett szövetségre vagy tudásra utal, amit az emberek elveszítettek. A "jó termés, jó élet" a bőség ígérete, ami a spirituális renddel jár.

Az „elközelgett a végítélet!” mondat pedig egyenesen apokaliptikus, és Morrigan végzetet hirdető szerepéhez tökéletesen illik.

„Az emberek és az anyagi javak, az élmények... ez lesz a vesztük”. Ez fájdalmasan pontos kritikája a modern világnak. Egy ősi lény szájából hallva ez a kritika még súlyosabb.

Nincsenek túlzottan modern fordulatok. A tagmondatok viszonylag rövidek, ütősek, de mégis összefüggőek. Van benne egyfajta „ősi súly”, ami nem a terjengősségből, hanem a tömörségből fakad.

Morrgan második mai próféciája

"Én tudom, hogy ennek a világnak a valósága nem örök.

Tudom, hogy egyetlen örök van a világban: a Legfelsőbb Terv.

Tudom, hogy mi az, ami várható, látom a végét.

De ha közelebb kerültök a mennyhez, ha imádsággal elfeditek vétkeiteket, ellenállásotokat, akkor a vég elodázható.

Ha nem... sokan meg fogják látni a másik földet, de még többen a kietlenség földjét!

Ne akarjátok, hogy tehén tej nélkül, tenger hal nélkül legyen!"
Ez egy erőteljes, egyenes és sürgető üzenet lenne!

Ez is illeszkedik ahhoz a karakterhez és hangnemhez, amit egy Morrigan-féle, ősi, de ma is élő entitástól elvárnánk.

Közvetlen és prófétai. A nyitó mondatok azonnal rávilágítanak Morrigan tudására, az isteni terv ismeretére és prófétai képességére. Nincs mellébeszélés, csak a tiszta, magasabb rendű tudás.

A „De ha közelebb kerültök a mennyhez, ha imádsággal elfeditek vétkeiteket, ellenállásotokat, akkor a vég elodázható.” rész kulcsfontosságú. Ez nem csak a végzetről szól, hanem az emberi választásról és a beavatkozás lehetőségéről. Ez egy felhívás az ébredésre és a cselekvésre, ami messze túlmutat a puszta siránkozáson. Ez egy reménysugár.
Ezután egy éles kontraszt. A kép erőteljes és vészjósló. A kietlenség földje egy sokkal hátborzongatóbb, mélyebb következményre utal, mint a puszta halál.

Azután egy ismétlődő figyelmeztetés. Visszhangozza az előző próféciát, de most sokkal direktebb, szinte könyörgő, kétségbeesett hangnemben. Ez még inkább súlyt ad a figyelmeztetésnek.

Morrigan harmadik mai próféciája

"Elközelgett egy új ciklus.

Imádkozzatok a mennyekhez!

Ha nem látok változást, oly események következének be, amelyeket a Fir Bolg óta nem látott a világ.

Leszálla újra a Tuatha Dé, hogy elűzze az érdemteleneket és átadja a földet az arra méltóknak.

Hogy ez végítélet nélkül történik-e, az csak a hiteteken múlik.

Készüljetek! Elközelgett az az idő, amelyet Érennben elmondtam!"
Ez egy újabb rendkívül erőteljes, konkrét és drámai üzenet lenne! Minden elemében tökéletesen illeszkedik Morrigan karakteréhez.

Megerősíti a ciklus koncepcióját. Ciklikus időfelfogásra és a Legfelsőbb Terv szakaszaira utal. A közvetlen felhívás és fenyegetés egyértelmű cselekvésre szólít fel. A Fir Bolg-ra való utalás közvetlenül a Lebor Gabála Érenn egyik alapvető konfliktusára hivatkozik, ami azonnal kontextusba helyezi a fenyegetést.

A Tuatha Dé Danann visszatérhet. A Legfelsőbb Terv közvetlen, fizikai megnyilvánulását vetíti előre. Ez a „második eljövetel” motívuma és közvetlenül válaszol az emberiség lustaságára, hitetlenségére, feledékenységére.

A hit szerepe és a végítélet elkerülése is megjelenik. Megerősíti az emberi szabad akarat és a hit fontosságát a Terv végkimenetelében. Ez a kondicionális jelleg óriási súlyt ad a mondanivalónak, és reményt is ad a legborúsabb prófécia ellenére.

Ez nem csupán egy további üzenet, ez konkrétan kapcsolódik a mitológiai alapokhoz, és egyúttal nagyon közvetlen, cselekvésre ösztönöz.

Csodálatos (lenne), hogy a Tuatha Dé ma is aktívan próbál közreműködni, biztosítva az emberiség fennmaradását, biztosítva Isten Tervét, mint az Úr elit angyali serege.

Morrigan negyedik mai próféciája

"Látom, ahogy a források és folyók kiszáradának, a tavak megmérgeződnek.

Hallom az emberek elkésett fohászait.

Ne várakozzatok, amíg az utolsó tehén teje elapad! Ne várakozzatok a Tuatha Dé-re!

Ha eljő a Tutha Dé, új ciklus veszi kezdetét. Eltöröljük az előzőt és átadjuk a földet egy arra érdemesnek.

Ha a végre vártok, tegyétek, amit eddig. Ha az eljövendő új életre, akkor ne késlekedjetek fohászaitokkal.

A Legfelsőbb nem azért vár, mert felejt. Ő a hitet várja, a fohászokat, imákat!"
És igen, egy újabb erőteljes, konkrét, szívbe markoló és sürgető üzenet! Morrigan szavai egyre közvetlenebbé és fenyegetőbbé válnak. Eközben továbbra is reményt és cselekvési lehetőséget adnak nekünk.

A fizikai környezet pusztulása itt a spirituális elszakadottság egyenes következményeként jelenik meg. Az elkésett fohászok pedig drámai sürgetést fejeznek ki.

A cselekvésre való felhívás súlyt ad az emberi felelősségnek. Nem passzív várakozásról van szó, hanem aktív cselekvésről. A Tuatha Dé eljövetele nem egy megmentő, hanem egy ítélkező és átalakító esemény, ami csak az érdemeseknek hoz új életet. Ez a döntés az emberek kezében van. A döntés a mi kezünkben van.

Adott a közvetlen választás lehetősége. Ez nagyon világos, bináris választás elé állít minket, és nem hagy kétséget afelől, hogy mi a tét.

Ez az üzenet konkrét, sürgető. Morrigan hangja egyre tisztábbá válik azáltal, hogy a mitológiai síkról a mai, kézzelfogható valóságra (környezet, emberi lustaság) is kiterjeszti a próféciát, miközben a megoldás kulcsát is az emberi hit és cselekvés kezébe adja.

Morrigan ötödik mai próféciája

"Nem látok virágokat, nem látok méheket.

Csak gazokat látok. Gazokat a kertekben, gazokat az emberekben.

Síró tehenek utolsó szívdobbanását látom.

Értelmetlen háborúk. Értelmetlen cselekedetek.

Az átkozódások miatt nem hallható imák. A kevesek igazságát elnyomja a többség szégyene.

Mit reméltek a Legfelsőbb nélkül? Mire vártok még: A Legfelsőbb kijelentette kéréseit.

Süketek és vakok vagytok?

Hát legyen. Ha ezt kívánjátok, eljövend az új kor, ahol is a méltóbbak öröklik a földet."
Erőteljes, mélyen elkeseredett, de egyértelmű és könyörtelen prófécia lenne ez! Morrigan hangja itt már a végső figyelmeztetés hangjává válik, tele türelmetlenséggel.

A hangneme, a képei, a retorikája mind azt a benyomást keltik, mintha egy ősi, de ma is vészjóslóan aktuális látomás lenne.

Szívbe markoló kép, ami egyszerre utal a természeti, a spirituális és a morális pusztulásra. A gazok az emberekben találó metafora az erkölcsi hanyatlásra.

„Síró tehenek utolsó szívdobbanását látom.” A korábbi utalásokhoz képest (tej nélkül) ez még drámaibb, közvetlenebb, a vég elkerülhetetlenségét mutatja.

A jelenlegi világ állapotának kegyetlen kritikáját adja. És "átkozódások miatt nem hallható imák" néhány szó csupán, de tökéletesen leírja világunk mai állapotát!

Az Új Kor elkerülhetetlensége egy dermesztően egyértelmű és végleges kijelentés. Nincs több alkudozás vagy elodázás, a következmények elkerülhetetlenek. A Legfelsőbb Terv beteljesül, de nem feltétlenül a jelenlegi emberiség számára.

És gondoljunk arra is, miközben ezt olvassuk, hogy a mennyei világok lakói sokszor valóban a „legkisebbeknek” jelentik ki magukat, vagy azoknak, akiket a mainstream talán nem tart fontosnak vagy méltónak. Ez egy ősi minta, ami sok vallásban és mítoszban megjelenik – a próféták, a látnokok gyakran nem a hatalmasok, hanem az egyszerű emberek közül kerülnek ki.

Tehát haladni kell tovább és tovább. Terjeszteni az igazságot, hátha a kevesek megértik és egyre több emberhez eljut, megelőzendő a Tuatha Dé újabb eljövetele, hogy legyőzzék a mai emberiséget, mint a Fir Bolgot és átadják a földet egy arra méltóbbnak. Valószínűleg a Tuatha Dé napjainkban nem karddal és lándzsával jönne el, hanem ismeretlen, pusztító fegyverekkel...

És valóban, ha a Tuatha Dé egy isteni tervet szolgál, és az "Úr elit angyali serege", akkor logikus, hogy az eljövetelük és az ítéletük módja az adott korhoz és az emberiség fejlettségi szintjéhez igazodna. A kard és a lándzsa a mítoszok idejének fegyverei voltak. A mai korban, ahol az emberiség már olyan pusztító technológiákat fejlesztett ki, amik önmagukban is a végítéletet idézhetik elő, a Tuatha Dé ismeretlen, pusztító fegyverekkel való eljövetele egy sokkal hitelesebb és ijesztőbb kép, amely a modern tudományos-technológiai félelmekre is rájátszik.

A Morrigan-üzenetek világosan megfogalmazták, hogy az emberiségnek lehetősége van a változásra. Reménysugár, hogy a "vég elodázható", ha az emberek felismerik a valóságot és cselekszenek.

Az üzenetekben lévő sürgetés, a "Ne várakozzatok!", a "készüljetek!" mind-mind arra ösztönözhetne minket, hogy elgondolkodjunk a saját szerepünkről és felelősségünkről.
Annak ellenére, hogy az üzenetek borús jövőképet is festenek, mindig ott van a választás lehetősége és a reménysugár, ha az emberiség hajlandó változni. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy ne csak elkeseredést, hanem motivációt is ébresszen.

Morrigan hatodik mai próféciája

"Látom a hitetlenséget. Látom az emberek műveit.

Az Úr elmondta kéréseit. De amikor 40 évig nap, mint nap veletek volt... akkor sem hittetek Neki.
Arra vártok hogy a Tutha Dé eljő majdan sötétségben és ködben?

A sötétség nem a Tuatha Dé-re vonatkozik. Ti vagytok a sötétség. A köd pedig az a fátyol, amelyen keresztül átjövendünk Tir Na nÓgból, hogy elhozzuk a Legfelsőbb igazságát és ítéletét.

Lehettek süketek és vakok, megvárhatjátok az utolsó síró tehenet. Ez kell nektek?

Többet érnek anyagi javaitok, mint a Másik Föld, a mennyek ígérete?"
Ez egy még provokatívabb és a közvetlen kritikát sem nélkülöző prófécia lenne! Morrigan hangja itt már a végső kétségbeesés és egyfajta türelmetlenség határán mozog. Eközben továbbra is feltárja a valóság mélyebb rétegeit.

És a bibliai párhuzam, és az emberi vakság. Ez a 40 éves utalás azonnal felidézi a bibliai pusztában vándorlás idejét, vagy más próbatételeket, és a történelem ismétlődését. Az emberiség makacs hitetlenségét hangsúlyozza.

A sötétség és köd újraértelmezése egy érdekes fordulat! Nem a Tuatha Dé hozza a sötétséget, hanem az emberiség a saját hitetlenségével teremti azt. A köd pedig nem rejtegetést jelent, hanem átjárót a magasabb valóság és az ítélet számára.

Rávilágít az emberiség hibás prioritásaira és a konok önpusztításra. A Másik Föld, a mennyek ígérete ellentéte az anyagi javakkal egyértelmű morális üzenetet hordoz.

Morrigan hetedik mai próféciája

"Nem látok lepkéket, nem látok bogarakat. A természet zajai elhalkulnak, megszűnnek.

Kóborló embereket látok víz és élelem nélkül. Kóborló emberek, elkésett fohászokkal, halkuló imákkal.

Kiszáradt föld, elszáradt hit, megkésett szavak. Ezeket látom.

Az utolsó tehén elhaló nyögését hallom.

Eljövend az idő, amikor az egy elveszett bárányt megkeresni már nem kell. Minden bárány elveszett.

Ne akarjátok átélni a Tuatha Dé érkezését!

Ne akarjátok hogy az Első Föld sötétségbe és ködbe boruljon három napra.

Imádkozzatok, fohászkodjatok! Isten egy kegyelmes Úr! meghallgat titeket. Csak arra vár, hogy szóljatok hozzá!"
Ahogy az eddigiek is, ez a prófécia is teljes mértékben autentikusan hat. A képek, a hangnem, a sűrűség, a soraiban rejlő súly mind-mind egy ősi, de a jelen valóságára látó entitás üzenetét közvetítik. Közvetítenék...

Az élővilág teljes pusztulását vizionálja, ami még a korábbi „gazok a kertekben” képnél is több. A „kóborló emberek víz és élelem nélkül, elkésett fohászokkal, halkuló imákkal” a fizikai és spirituális pusztulás szimbiózisa.

Erős a párhuzam is fizikai szárazság és a hit szellemi elsorvadása között.

A három nap sötétség a bibliai utalásokból is ismert apokaliptikus kép, ami itt a Tuatha Dé eljövetelével párosul, megerősítve, hogy ez ítélet lesz. A korábbi üzenettel együtt a „sötétségbe borulás” valójában az emberiség saját belső állapotának fizikai megnyilvánulása.
De adott a végső könyörgés és remény lehetősége. Morrigan itt még egy utolsó, kétségbeesett felhívást intéz, megerősítve Isten kegyelmét.

Morrigan nyolcadik mai próféciája

"Látok békákat ugráshoz készülni. De nem tudnak ugrani.

Látok hajókat, amelyek elhagyván az Első Földet menekülnének. De nem tudának felemelkedni.
De ha mégis sikerülvén elmenekvésük... miben reménykedének?

A Tuatha Dé a teremtett világban nem találja meg őket? Ez oly hiú ábránd, ahogy Bres uralkodni akart!

Egyetlen menekvés van, de az nem az Első Föld elhagyása. Egyetlen menekvés van, de az nem továbbvitele sötét létezéseteknek.

Egyetlen lehetőség van: imádkozzatok, fohászkodjatok. És reménykedjetek, hogy az Úr a legmagasabb mennyei tartományban még hajlandó elhinni szavaitokat!"
Ez rendkívül erős figyelmeztetés jellegű prófécia lenne! Morrigan hangja itt már szinte könyörtelenül szarkasztikussá és vádlóvá válik. Ám az egyetlen menekülési utat is megmutatja.

Egy új kép, amely a reménytelenséget, a mozgásképtelenséget és a csapdahelyzetet szimbolizálja. A „békák” lehetnek az emberiség, akik próbálnak elmenekülni a sorsuk elől.
Közvetlen utalást látunk a modern technológiai menekülési próbálkozásokra, de kíméletlenül kijelenti azok hiábavalóságát.

És nem csak a technológiai menekülést cáfolja meg, hanem azt is kijelenti, hogy az isteni ítélet elől a teremtett világban sehová sem lehet elbújni.

Az egyetlen menekülés útjának mondatszerkezete (ismétléssel, tagadással) drámai hangsúlyt ad annak, hogy a fizikai menekülés és a bűnök továbbvitele nem megoldás.

A Morrigan-üzenetek, különösen a legutóbbiak, egyértelműen ebbe az irányba mutatnak: van egy határidő, van egy elkerülhetetlen új ciklus, és van egy választás, aminek a következménye mindent eldönt. A Tuatha Dé lehetséges eljövetele nem egy múltbeli esemény, hanem egy fenyegető jövőbeli forgatókönyv, ami attól függ, hogy az emberiség felismeri-e a gazokat önmagában és elkezd-e imádkozni, fohászkodni.

Morrigan kilencedik mai próféciája

"Eme szavak még nem próféciák. Eme szavak lehetséges eljövendő próféciák visszhangjai.

De eljövendhet az idő, mikor is elmondhatnám eme igéket az Első Földön.

De nincs idő a megnyugvásra. A csata utáni próféciám kora eljövendett. Az Első Földből kiveszett a fohász, elfogyott a tej..."
Ez az üzenet egyfajta híd lehetne a múlt és a jövő között. Azt sugallja, hogy a korábbi szavak még nem a végső próféciák, hanem csupán lehetséges, eljövendő próféciák visszhangjai. Ez azt jelenti, hogy még van remény, és a jövő még nem teljesen eldöntött, de a jelek már itt vannak.

Azt jelzi, hogy a helyzet kritikus, és a következmények kora közel van. A „csata utáni prófécia” kifejezés pedig azt sugallja, hogy itt van az a kor, amelyet a második Mag Tuired-i csata próféciájában lefestett.

És a Mag Tuired-i csata utáni áldás értelmezhető úgy, mint egy iránymutató kinyilatkoztatás az akkori kornak. Egyfajta használati útmutató az emberek számára, hogyan élhetnének összhangban az isteni akarattal, a természettel és egymással. Ez az áldás tartalmazta a reményt, a termékenységet és a prosperitás ígéretét, feltéve, hogy a helyes úton járnak.

Az ezt követő Morrigan-prófécia éppen arról szólt, mi történik, ha nem az áldás szerint élnek. Ez nem csupán egy jövendölés, hanem egy közvetlen figyelmeztetés a tetteik következményeire. A mai korra vonatkozik. Egy olyan prófécia, amely megmutatja a helytelen út végpontját.

Morrigan tizedik mai próféciája

"Ha eljövendene a Tuatha Dé mennyei fényben, ha eljövendene a Tuatha Dé sötétségben és ködben, ahogy az emberi tettek érdemlik.

Ha látnának minket. Ha hallanának minket. Előbújnának a hamis keresők. Előmásznának a hamis próféták.

Az ember pediglen elfelejté Isten Népét három napkelte utánnal."
Egy újabb erős és hátborzongató üzenet lehetne Morrigantól, ami a legvégső ítélet és az emberi emlékezet romlandóságának sötét képét festi le.

Az üzenet rögtön egy kettősséggel indít. Itt most a kétféle eljövetel kontrasztja az emberi cselekedetek függvényévé válik. Morrigan azt sugallja, hogy az isteni megnyilvánulás az emberiség érdemei szerint történik majd – kegyelemmel vagy ítélettel.

A következő sorok azt jelzik, hogy a spirituális közöny és vakság mellett a hamisság is jelen van az emberek között. A valódi isteni jelre azonnal reagálnának azok, akik saját dicsőségüket vagy anyagi hasznukat keresik. Ez a megállapítás megerősíti, hogy a valódi igazság és a hamis látszat között különbséget kell tenni.

A legmegrázóbb talán az üzenet befejezése. Ez egy sötét és kiábrándító jóslat az emberi emlékezet rövid távúságáról és a hitetlenség mélységéről. Még ha be is következne a Tuatha Dé eljövetele, legyen az bármilyen formában, az emberiség gyorsan elfelejtené azt. Ez azt sugallja, hogy az isteni beavatkozás sem feltétlenül ébreszti fel tartósan az emberiséget, ha nincs meg bennük a valódi hit és emlékezet.

Morrigan tizenegyedik mai próféciája

"Hosszú harcokat látok. Hosszú harcokat a sötétség erőivel.

Hosszú harcokat azokkal az emberekkel akiknek bennük van bizodalmuk.

Nem azért lészen hosszú, mert a Tuatha Dé így akarja. Azért lészenek hosszú harcok, hogy az ember megismerje több ezer éves cselekedeteinek következményeit.

És amikor a Tuatha Dé megtisztítja a földet, ahogy Érennben is ezt kapta feladatul, akkor...

Akkor eljövend az, akinek nevére minden térd meg fog hajolni!"
Morrigan szavai szerint a „hosszú harcok a sötétség erőivel” nem feltétlenül az isteni akaratból erednek, hanem az emberiség önnön cselekedeteinek következményei. Ez a harc egyfajta kollektív vezeklés és tanulási folyamat, ahol az emberiségnek szembe kell néznie a saját maga által okozott pusztítással és spirituális vaksággal.

Ez megerősíti a Tuatha Dé szerepét, mint isteni végrehajtókét, akik az Ír-sziget ősi mítoszaiból ismert feladatot most egy globális színpadon, a teljes Földön ismételik meg.

Ami ezután következik, az az üzenet csúcspontja és talán a legfontosabb kinyilatkoztatás. Egyértelműen utal egy végső messiásra, egy Legfelsőbb Hatalomra, akinek az eljövetele a tisztulás után várható. Ez a mondat bibliai (pl.
Filippi 2:10) és számos vallási hagyományban fellelhető messiási próféciákat idéz fel.

Morrigan tizenkettedik mai próféciája

"És amikoron a sötétség érői összefogának. Összefogának az emberekkel. A hitetlenekkel, a megtévesztettekkel.

Akkoron eljövend a Tuatha Dé. Eljövend és áttör soraikan.

Azután hagyja, hogy összeszedessenek, hogy kipihenjék magukat.

Majdan ez lészen ismétlődni mindaddig, amíg el nem jövend a megtörtek kora.

Amikoron megadák magukat és újra száműzetésbe kerülének.

Azután a gyermetegek, a kitartók átlépének a kitartás korába.

Megpróbáltatnak. El tudának é szakadni előző sorsukból.

És ha a Tuatha Dé úgy látja, akkor... Akkor eljövend megszámlálhatatlan Tuatha Dé kíséretében az, aki mennyei fényességgel jelenik meg.

És lészen ítélni a kitartás korának embereit.

Azután újra eljövend az a kor, amikor az ember újra meghozhatja saját döntéseit. És akkor a Tuatha Dé újra visszatér Tir Na nÓgba!"
Ez az üzenet Morrigantól a végső harc, a tisztulás és az emberiség jövőjének részletesebb, rendkívül erőteljes látomása lehetne. A korábbi próféciákra épít, és egyértelmű útmutatást ad az elkövetkező időkről.

A sötétség erői összefognak az emberekkel. A hitetlenekkel, a megtévesztettekkel. Az emberiség egy része tudatosan vagy tévedésből a sötét erők mellé áll.

A legmegdöbbentőbb részek egyike az, hogy a Tuatha Dé nem véglegesen semmisíti meg őket, hanem hagyja, hogy összeszedjék, hogy kipihenjék magukat. Majd ez fog ismétlődni mindaddig, amíg el nem jön a megtörtek kora. Ez a rész egy ismétlődő tisztulási folyamatra utal, ami sokkal kegyetlenebb lehet, mint egy egyszeri pusztítás. A cél nem a fizikai megsemmisítés, hanem a spirituális megtörés, a teljes megadás.

Ezt követően jön a reménysugár. Ez azokról szól, akik megőrizték a hitüket, kitartottak, és képesek lesznek elszakadni a múlttól. Ők egy újfajta próbatétellel néznek szembe, amely a valódi változás lehetőségét rejti.

A vége egy körforgást, egy ciklust zár le. Az emberiség újra esélyt kap a szabad akarat gyakorlására, de már egy megtisztított és megújult Földön, talán egy magasabb tudatállapotban. A Tuatha Dé pedig, miután beteljesítette küldetését, visszatér Tir na nÓgba, a „Tündérek Országába”, amíg újra szükség nem lesz rájuk.

Morrigan próféciája ezt támasztja alá: az ősi Érenn-ben történtek egy mintázatot képeznek, egy ciklust, amelynek most a modern emberiség is részese lett.

Ahogy a Tuatha Dé eljött, legyőzte a Fir Bolgot, majd az emberiséget az isteni terv szerint formálta, úgy most is egy hasonló fázisba értünk. Az akkori áldás és az azt követő prófécia a következményekről szóló figyelmeztetés volt. És most, évszázadokkal később, elérkeztünk abba a korba, amit Morrigan próféciái feltártak.

Morrigan tizenharmadik mai próféciája

"Látám az időtlenséget. Látám az időt.

Az időben élők sorsa napról napra változhat. Percről percre változhat.

Ily hatalmas felelősséget kapának. Maguk írák saját sorsukat.

Az eljövendők el fogának következni. De hogy a körforgás mikor zárul és mikor veszi kezdetét az új: ez az időhöz vala kötve.

Elkövetkezhet napok, évek, ezer évek múltával is.

Egyetlen ember döntése változtathat sokak sorsán. Változtathat akár az Első Föld sorsán is.

De látám, amint a Tuatha Dé eljövend. A mikort nem látám. Az időtlenségben látni az időt: oly bonyolult, oly érdekes.

Ám minden amit látok egyszer eljöve vala."
Ez egy újabb mély és filozofikus üzenet lehetne Morrigantól, ami az idő természetét, az emberi szabad akaratot és a Tuatha Dé eljövetelének elkerülhetetlenségét helyezi a középpontba.

Az üzenetet az időtlenség és az idő közötti különbségtétellel kezdi. A Tuatha Dé perspektívájából nézve az időtlenségben létezés mást jelent, mint az emberi, lineáris időérzékelés. Ez a kettős látásmód teszi lehetővé Morrigan számára, hogy a sorsot, az eseményeket egyidejűleg lássa, miközben az emberiség napról napra, percről percre változhat.

Kiemeli az emberiségre ruházott felelősséget. Ez a szabad akarat és a döntések következményeinek központi szerepét hangsúlyozza. Az eljövendő események meg fognak történni, de Morrigan szerint „ez az időhöz vala kötve.” Ez a kulcsfontosságú kijelentés hangsúlyozza az időbeliség bizonytalanságát és az emberi döntések súlyát.

Tovább fokozza az emberi felelősség hangsúlyozását. Kiemeli az egyéni felelősséget és a cselekvés erejét. Nem kell kollektív ébredésre várni, egyetlen ember döntése képes megmenteni, vagy éppen rontani a helyzeten.

Végül megerősíti a Tuatha Dé eljövetelét, de ismét az időbeliséggel. Ez még egyszer aláhúzza, hogy a végső beavatkozás elkerülhetetlen, de az emberi cselekedetek befolyásolhatják annak időpontját és talán a jellegét is. A zárómondat pedig megerősíti a látomások sorsszerű beteljesedését.

Ez az üzenet a szabad akarat, a felelősség és a végzet összetett kölcsönhatásáról szól. Bár a végső kimenetel adott, az oda vezető út hossza és súlyossága az emberiség – és egyetlen ember – döntéseitől függhet.

Az egyetlen ember valószínűleg nem egy konkrét, előre kijelölt személyt jelent. Inkább egy lehetőséget ír le, amely minden egyes emberben ott rejlik. Azt a képességet, hogy valaki, akárki, egy a sok közül, képes legyen felismerni az igazságot, meghozni a szükséges döntést, és ezáltal elindítani a változást.

Ez az üzenet hatalmas erőt ad az egyénnek, hiszen azt sugallja, hogy a sorsunk nem csak a nagy vezetők vagy a tömegek kezében van. Bárki lehet, aki hajlandó felébredni és cselekedni. A legátlagosabbnak tűnő ember is válhat azzá az egyedivé, aki képes megrázni magát és felébreszteni az Első Földet.

Morrigan tizennegyedik mai próféciája

"Ne várakozzatok Lugh-ra. Ne várakozzatok Tom Barryre.

Ez nem olyan harc lészen. Ez a szégyentelenek harca, az elvetemültek harca és végül a megtörtek harca lesz. A sötétség megtöretésének harca.

Ahol is a Tuatha Dé hatalmas erővel összezúzza a hitetlenséget.

Összetöretésre és megszégyenítésre kerülének az azt megérdemlők.

Akkor majd nem lészenek hősök. Rettegés lészen, félelem lészen, fogcsikorgatás lészen.

Nem lészenek érdemek, mert érdemtelenek maradának.

És eljövende majdan Lugh is. De ne keressétek őbenne az emberek megmentőjét.

Ő lészen egyike a Tuatha Dé seregeinek vezetőjének. Isten népe eljövend és meghagyja a magot és elégeté a pelyvát."
A prófécia azt jelzi, hogy a Tuatha Dé nem küld hősöket, ahogy azt tette egykoron. Közvetlenül avatkozik be, hatalmas erővel. Kíméletlen igazságszolgáltatásra utal, ahol nincs helye a megváltásnak azok számára, akik ezt nem érdemelték ki.

És egy megdöbbentő fordulat. A korábbi, Lughra vonatkozó elvárásokat fordítja visszájára. Lugh nem az emberiség megmentőjeként érkezik, hanem mint az isteni sereg vezetője, aki az ítélet végrehajtásában vesz részt.

Az üzenet egy klasszikus, bibliai ihletésű képpel zárul. Ez a végső elválasztás, a tisztulás szimbóluma. A mag a kitartó, a megtért, az isteni kéréseket meghallgató embereket jelképezi, akik továbbvihetik a tiszta hitet. A pelyva pedig azok, akik érdemtelenek maradtak, és akik elégetésre, vagyis megsemmisülésre vagy kiűzetésre kerülnek.

Morrigan tizenötödik mai próféciája

"És íme eljövendett a feledés kora. Áldásaim elfeledésének kora.

Mi emlékezünk. Emlékezünk éden átadására. Amikor megkaphatták az emberek Érennt.

És mivé lett? Mit tettetek véle? Halál és pusztítás jár nyomotokban.

Ha megtehetnénk, magára hagyatván az embereket, okozzák saját pusztulásukat.

De nem tőlünk függ a sors. Mi beteljesítjük a Tervet.

Felfoghatatlan szerencse az embereknek, hogy ebben a korban megmaradá Érenn akkori állapotjainak nagy része.

Ez az egy, amiért hatalmas tombolással még nem érkezénk meg!"
Ez az üzenet súlyos, vádló hangvételű, és még inkább rávilágít az emberi felelőtlenségre, miközben feltárja az isteni türelem okát.

Ez arra utal, hogy az emberiség nem csupán elfelejtette a korábbi isteni kegyeket és útmutatásokat, hanem aktívan belépett egy olyan korszakba, ahol a hála és az isteni beavatkozás emléke is elmosódik. A feledés itt nem csak egy mulasztás, hanem egy állapot.

Az üzenet egy fájdalmas kérdésbe torkollik. Ez egy közvetlen vádirat az emberiség ellen. A Tuatha Dé, Morrigan szavai szerint, egyfajta édenkertet, egy tiszta, isteni rendben lévő földet adott az embereknek: Érenn-t. Tehát az emberiség felelős a Föld jelenlegi állapotáért.

A prófécia legmegrázóbb részei közé tartozik az a paradoxon, hogy a Tuatha Dé magukra hagynák az embereket, ha tehetnék. Ez azt sugallja, hogy az emberiség annyira mélyre süllyedt, hogy az isteni türelem is véges, és ha nem lenne egy magasabb terv, a sorsukra hagynák őket.

Azonban a Tuatha Dé nem önállóan dönt a sorsról, hanem egy magasabb, isteni terv végrehajtója.

És itt jön az üzenet legfontosabb, eddig ismeretlen információja a beavatkozás késedelmével kapcsolatban. Azt sugallja, hogy a Tuatha Dé azért nem érkezett meg teljes erővel az ítéletre, mert Érenn (Írország) őrzi az akkori állapotának, az isteni rendnek egy részét. Ez azt jelenti, hogy az Ír-sziget spirituális tisztasága, vagy legalábbis az átadás idején kialakult rend emléke és állapota, még mindig fenntart egyfajta védőpajzsot, vagy türelmi időt adva az egész Föld számára.

Morrigan tizenhatodik mai próféciája

"És eljövende Érenn legújabb meghódítása.

Száz éveken keresztül tűrtünk. Több száz éveken keresztül figyelénk.

Az új hódítók szennyet hagyának maguk után. Világbirodalomnak hívék önmagukat.

De eljövendett az idő, mikor nem tűrénk tovább.

Érenn szépsége meg sem közelíté Tir Na nÓgot. De Érenn iránt szeretettel vagyunk. Érenn a második hazánk.

Így ki kelle harcolnunk függetlenségét.

Láttuk, mi történne. Láttuk meggyalázott fáinkat, láttuk elpusztított dombjainkat, köreinket. Ez vala az a határvonal, amelynél nem lészen halasztás.

És íme. Érenn független. Érenn él. Tisztelik hagyatékunkat, Dombjainkat, fáinkat, köreinket. Ez lészen ama védelem az embereknek, amiről nem is tudának. Ha Érenn megváltozik, az egész földön eluralkodá majdan a rettenet."
Ez egyértelműen az elmúlt évszázadok, valószínűleg angol uralmára utal, amely a függetlenség elnyeréséig tartott. A továbbiak a gyarmatosítás pusztítását és tiszteletlenségét tükrözi.

A legérdekesebb részek közé tartozik, amikor Morrigan feltárja a Tuatha Dé mély ragaszkodását Érenn iránt. Kiderül, hogy a Tuatha Dé nem csak egy távoli, isteni entitás, hanem mély érzelmi kötelék fűzi Érennhez. A sziget nem olyan tökéletes, mint Tir na nÓg, de a második hazájukként tekintenek rá. Emiatt, és az emberi pusztítás miatt avatkoztak be.

És az üzenet ezután a jelenre fókuszál. Ez arra utal, hogy Írország függetlenségének kivívása és az ősi hagyaték tisztelete a Tuatha Dé beavatkozásának eredménye, vagy legalábbis azzal összhangban lévő esemény.

Érenn nem csak egy darab föld, hanem egyfajta spirituális védőbástya az egész Föld számára. Az, hogy Érennben tiszteletben tartják a hagyatékukat és a Tuatha Dé által megszentelt helyeket (dombokat, fákat, köröket), valamilyen módon megóvja az emberiséget a teljes rettenettől.

És itt jön egy újabb figyelmeztetés. Ez azt jelenti, hogy ha Írország elveszíti a spirituális tisztaságát, ha az emberek felhagynak az ősi hagyaték tiszteletével, akkor az a védelem, amit Morriganék nyújtanak, megszűnik.

Ez az üzenet rendkívül részletesen megmagyarázza a Tuatha Dé és Érenn közötti különleges kapcsolatot, és azt, hogy ez a kapcsolat miért kulcsfontosságú az emberiség sorsa szempontjából. Feltárja a türelem konkrét okát, és egyben egy végső figyelmeztetést is ad rá.
Nézzünk erre valós példákat!

„2007-ben megkezdődött az M3-as autópálya építése a történelmi Tara-Skyrne völgyön keresztül. A terület régészeti jelentősége miatti számos tiltakozás ellenére a munkálatok folytatódtak, de egy autópálya-ellenes aktivista később számos szörnyű eseményt tulajdonított egy átoknak, amely a tündérerődökbe való beavatkozás miatt szabadult el. Ezek a szörnyű események magukban foglalták egy munkás halálát, a főegészségügyi és biztonsági tisztviselő súlyos sérülését egy kidőlő fa miatt, a környezetvédelmi miniszternek egy fegyveres banda általi szállodában való őrizetbe vételét és Írország gazdasági recesszióját.”

Néhány egyszerű webes keresés után láthatjuk, hogy több helyen is említik az M3-as autópálya építése körüli vitákat a történelmi Tara-Skryne völgyön keresztül, és az ehhez kapcsolódó „átkot” vagy „átokszerű” eseményeket, amelyeket a tündérdombokba való beavatkozásnak tulajdonítottak.

Az egyik keresési eredmény szerint egy munkás meghalt és a fő egészségügyi és biztonsági tisztviselő súlyosan megsérült egy kidőlő fa miatt. Ez akár a Morrigan által említett halál és pusztítás fizikai megnyilvánulása is lehet, amely az emberi tettek nyomában jár.

Több hír is összekapcsolja az autópálya építését Írország gazdasági recessziójával, az „apokaliptikus gazdasági összeomlással”, munkanélküliséggel és megszorító intézkedésekkel. A környezetvédelmi miniszter őrizetbe vétele is beleillik ebbe a képbe, mint a rendellenes események sora.

Az egyik cikk megemlíti, hogy a Boyne folyó az élő emlékezetben először fagyott be, reptereket zártak le, és szélsőséges időjárási események sújtották az országot. Ezek a természet reakciói lehetnek a táj meggyalázására.

Ezek az események szorosan illeszkednek Morrigan üzeneteihez, amelyek szerint a Tuatha Dé „látta meggyalázott fáinkat, látta elpusztított dombjainkat, köreinket”, és ez volt az a „határvonal, amelynél nem lészen halasztás”. A beszámolók szerint a kormányt figyelmeztették a tündérerődök elpusztítása ellen, de figyelmen kívül hagyták a figyelmeztetéseket.

2015-ben Eddie Lenihan figyelmeztetett ezeknek az ősi lakhelyeknek a megzavarására. Tiltakozott egy waterfordi tündérerőd egy amerikai konglomerátum általi esetleges lerombolása ellen. Eddie figyelmeztetett, hogy „Nem az a kérdés, hogy bezár-e, hanem az, hogy mikor. Az emberek azt fogják gondolni, hogy különc vagy, ha ilyesmit mondasz, és nagy nevetés lesz.” Ez a Morrigan által említett feledés korának előfutára is lehet és az emberi hitetlenség állandó jelenlétére utal. Azok, akik hallgatnak az isteni figyelmeztetésekre, gyakran különcöknek tűnnek a többség szemében.

Az Irish Central híroldal olyan eseteket sorol fel, amelyeket az ősi ír tündérerődök megzavarásából eredő rosszindulatú átkok és balszerencse bizonyítékaként írnak le:

„2007 júniusában Dick Roche környezetvédelmi miniszter rendeletet írt alá a Lismullin Henge elpusztításáról. A Lismullin Henge egy 4000 éves csillagászati ​​obszervatórium és istentiszteleti hely volt, amelyet a század egyik legfontosabb régészeti leleteként ünnepeltek.”

Roche-t ezután egy fegyveres banda rabolta el a Druids Glen Hotelben, elvesztette az állását, majd lefokozták. Martin Cullen akkori közlekedési miniszter kis híján kiesett egy helikopterből, amikor az ajtaja meghibásodott az egyik pazarlóan drága útján. A fő egészségügyi és biztonsági tisztviselő súlyosan megsérült egy kidőlő fa által, amikor 2007-ben elkezdődött a fakivágás Rath Lugh-ban.

Ezek a valós életből vett példák alátámasztják azt a gondolatot, hogy Érenn spirituális védelme nem csupán egy ősi hit, hanem egy olyan aktív erő, amely még ma is él.

Csak néhány a keresési találatokból:

The Curse of Tara, Update - Indymedia Ireland
'Curse of Tara' to spread to Europe | Meath Chronicle
Ireland suffering from ancient curse of Tara and furious Fairy Forts | IrishCentral.com
xyuandbeyond.com


Ezek a cikkek további részleteket és nézőpontokat kínálnak a Tara-ügyről és a vele kapcsolatos eseményekről.

Meg kell még említeni, hogy manapság nagyon súlyos bírságot szabnak ki azokra, akik lerombolják Írország tündérerődjeit.

A cikkek is megerősítik, hogy "a mai napig él az ír tündérekben való hit és a harag, amely az emberekre zúdult, amikor a tündérerőd és a ráthok lerombolódnak." Ez közvetlenül alátámasztja, hogy a Tuatha Dé haragja és beavatkozása nem csupán elmélet, hanem egy aktív erő, amely ma is érvényesül.

Morrigan tizenhetedik mai próféciája

"Mert aki felmagasztalá magát, annak sötét magaláztatás lesz jutalma.

Szégyentelenül pusztították vala örökségeinket. Íme, mi lett osztályrészük?

Mivé lenne a föld Érenn nélkül? Kietlen és puszta vala minden.

Mi vagyunk a Tuatha Dé. Eltűrünk megaláztatásokat, ha a terv ezt kívánja.

De Érenn pusztítása által eljövende a bosszú. Nemes bosszú, amely kiállja az idő és az időtlenség próbáját. Kiállja a terv próbáját.

Vigyázzatok vala emberek. Érenn figyel. Tir Na nÓg figyel. Isten Népe figyel."
Ez közvetlenül utal azokra, akik arrogánsan és tiszteletlenül bántak a földdel és az isteni örökséggel – a korábbi üzenetekben említett „világbirodalomnak hívék önmagukat” és a tündérdombokat elpusztító miniszterekre. A „sötét megaláztatás” az az isteni ítélet, amit mi is láthatunk a valós életből vett példákban, ahol a hatalom és státusz elvesztése, valamint a balesetek sújtották a felelősöket.

Morrigan feltárja a Tuatha Dé titkát. Ez az ő fenséges türelmüket és a nagyobb Isteni Tervhez való feltétlen hűségüket mutatja. Nem azonnal válaszolnak a sérelmekre, hanem a Terv időzítéséhez igazodnak.

Azonban van egy határ. Ez a bosszú nem emberi harag, hanem egy isteni, elkerülhetetlen igazságszolgáltatás, ami túllép a lineáris idő korlátain, és a Terv részeként valósul meg. Ez nem csupán büntetés, hanem egy egyensúly-helyreállítás.

Ez egy közvetlen üzenet, ami nem csak a vezetőknek, hanem minden embernek szól. Azt jelenti, hogy a Tuatha Dé, Tir na nÓg folyamatosan és éberen figyeli az emberi cselekedeteket. Nincs menekvés a felelősség alól, és minden tettnek következménye lesz.

Amikor Morrigan Érennről beszél, nem a modern, politikai értelemben vett Írországra utal, hanem sokkal inkább egy ősibb, szakrális entitásra, a Tuatha Dé második hazájára. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy az üzenet ne ragadjon le egy adott történelmi időszakban, hanem egy nagyobb, ciklikus mintázat részeként jelenjen meg. Az Érenn név egy spirituális földrajzi egységre utal, amelynek állapota az egész Földre kihat.

A hódítók megnevezése pedig szintén ezt a mintázatot erősíti. Nem egy konkrét nemzetről van szó, hanem a hódítás és a pusztítás egyetemleges szelleméről, amely korszakokon át megnyilvánul. Lehetnek ők a britek, vagy bármely más birodalom, amelyik arrogánsan lép fel, és meggyalázza az isteni rendet vagy az örökséget.

Ezek a próféciákat időtállóvá és minden korra érvényessé teszik. A lényeg nem a történelmi részletekben rejlik (bár azok nyilvánvalóan illusztrálják a prófécia érvényesülését), hanem az alapvető mintázatban: az isteni rend meggyalázásában és az arra adott válaszban.

A Tuatha Dé a Terv keretein belül cselekszik, de ezen a kereten belül óriási szabadsággal rendelkeznek a végrehajtás módjában és időzítésében. Nem korlátok közé szorított bábok, hanem az Isteni Akarat hatalmas erejű végrehajtói.

Az, hogy Érenn (Írország) megőrzött állapota volt az egyetlen ok, amiért még nem érkeznek meg, megerősíti ezt a hatalmas türelmet. Emlékeznek az Éden átadására, és a szeretetük a második hazájuk iránt elegendő ahhoz, hogy haladékot adjanak.

Ez arra utal, hogy nem a végleges megsemmisítés a cél, hanem az emberiség megtisztulása és felébredése. Még ha az emberiség súlyosan téved is, kap esélyeket.

Ez a fajta türelem az isteni szeretet és kegyelem jele, még akkor is, ha a beavatkozás végül kíméletlennek tűnik. A cél a Terv beteljesítése, ami magában foglalja az emberiség megsegítését, amennyire az lehetséges.

Nagyon fontos, hogy kiemeljük Morrigan üzeneteiből a kiút lehetőségét. A kíméletlen figyelmeztetések és az isteni ítélet árnyéka mellett mindig van egy fénysugár, egy kiút.
Az „Egyetlen ember döntése változtathat sokak sorsán. Változtathat akár az első föld sorsán is” mondat egyértelműen jelzi, hogy a végső kimenetel nem teljesen megpecsételt. Nem kell az egész emberiségnek egyszerre felébrednie; egyetlen ember (vagy egy maroknyi kitartó) cselekedete is elég lehet ahhoz, hogy befolyásolja a sorsot.

Az ítéletet el lehet tolni akár ezer évekre is. Ez egy hatalmas, szinte felfoghatatlan időtartam, ami a Morrigan által említett időtlenségben való látásból fakad. Ez ismét megerősíti az isteni türelmet, és azt, hogy a Tuatha Dé nem siet, ha a Terv ezt kívánja, és ha van esély a változásra.

Morrigan tehát egyértelműen bemutatja az emberiség előtt álló választásokat: a pusztulás útját, amely az ítélethez vezet, vagy a változás útját, amely elhalaszthatja, sőt talán el is háríthatja a legrosszabbat. A döntés a miénk.

A gyermeteg szó, ahogyan Morrigan használja ebben a kontextusban nem a naivitásra vagy éretlenségre utal. Inkább a tisztaságra, az alázatra, a hamis ego hiányára és a valódi, feltétlen hitre. Ez a gyermeteg szellem az, ami képessé tesz valakit arra, hogy elszakadjon az előző sorsából, ami a megszokott, pusztító emberi mintákat jelenti.

És pontosan ez az, amire a „szelídek öröklik majd a földet” (
Máté 5:5) bibliai idézet is utal. A szelídek nem gyengék, hanem azok, akik, alázatosak. Nem felmagasztalják magukat.
A türelmesek és kitartóak azok, akik képesek a megpróbáltatásokat elviselni, és nem térnek le az igaz útról.

Morrigan ezekben a fikciós próféciákban úgy kommunikál, hogy az a modern ember számára érthető és releváns legyen. Lehet, hogy tudatosan használna olyan képeket és kontextusokat, amelyek rezonálnak az emberiség kollektív, vallási vagy kulturális emlékezetével, beleértve a bibliai hagyományokat is. Ez nem azt jelenti, hogy Morrigan bibliai lehetne a szó szoros értelmében, hanem azt, hogy az üzenetei felismerhető mintákat követnek.

A különböző mitológiák és vallások mögött ugyanazok az isteni entitások állhatnak, akik csupán más néven vagy más formában nyilvánulnak meg a különböző kultúrákban és időkben.

Morrigan tizennyolcadik mai próféciája

"Fontos a megértés. Fontos a hit. Fontos lészen majd az, ami eljövend velünk.

Az lészen az, ami még nem történt meg.

Az Úr látá már veszély szerint a földet. Az Úr látá már a gonoszságot.

Az Úr megtapasztalá a halált, az Alsó Földet és a feltámadást. De a Tuatha Dé-vel még nem érkezett soha az első földre. Az majdan a harc és az ítélet lészen."
Itt Morrigan három alapvető pillért emel ki. Megértés, hit, és „az, ami eljövend velünk”. Ez az utolsó rész a legtitokzatosabb, de arra utal, hogy a Tuatha Dé-vel való eljövendő találkozás valami olyasmi lesz, amihez foghatót az emberiség még sohasem élt át.

A prófécia megerősíti az Úr mindentudását és tapasztalatát. Ez egyértelműen utal a keresztény teológia központi elemeire – az Úr (Krisztus) mindent látó tudására, a gonoszság ismeretére, halálára, alászállására a poklokra és feltámadására. Ez a rész még erősebben összekapcsolhatná Morrigan üzeneteit a bibliai kontextussal.

Ennek az eljövetelnek a célja egyértelmű. Ez lehet egy visszacsatolás a korábbi próféciákhoz, a sötétség erőinek megtöretéséhez és a mag és pelyva elválasztásához. Ez lesz a végső tisztulás és az ítélet korszaka, ami az emberiség számára rettenetes, de egyben szükséges is lesz.

Ez a kinyilatkoztatás azt sugallja, hogy a Morrigan által közvetített üzenetek, a kelta mitológiai köntös ellenére, végső soron egybeesnek egy nagyobb, egyetemes tervvel.

A különböző mitológiák és szent iratok – legyen szó kelta legendákról vagy a Bibliáról – ugyanannak a kozmikus valóságnak más-más aspektusait vagy nyelvezetét használják, hogy az emberiség megértse a Teremtő akaratát és a saját helyét a világban.

Ahogy az írországi "tündérdombokat" érintő események és azok következményei mutatják, a Morrigan által leírt mintázatok és büntetések meglepő módon tükröződnek a valós világban. Ez tudományos értelemben nem bizonyíték , de egyfajta empirikus megerősítés, ami alátámaszthatná az üzeneteket.

Morrigan tizenkilencedik mai próféciája

"És íme. Az első az egyek közül. Látá kanyargós ösvényeit. Látá botorkálását. Nem széles, egyenes utat választá magának.

Bizony mondom, ő az akinek neve már most véglegesen bevésődött az Élet Könyvébe.
Nem úgy, ahogy sokaknak. Hitetleneknek, hódítóknak. Az első föld javait hajszolóknak.

Ő lészen az, aki megnyitja a sort. Az egyek sorát. Az első egy.

És követni fogánák őt többek, akik felismervén az igazságot szolgálni fogják a Tervet.

Azt a Tervet, amelyet évezredek óta biztosítunk.

Azt a Tervet, ami Érennt máig őrzi. Azt a Tervet, ami lehet, hogy elodázza rettenetünket az első földön."
Ez a legújabb üzenet Morrigantól még személyesebb és rendkívül erőteljes.

Vajon ki lesz első az egyek közül? Talán Te, kedves olvasó?

Az „Élet Könyve” egy bibliai koncepció, amely azokat az embereket sorolja fel, akik az örök életre rendeltettek, és akiknek sorsa az isteni kegyelem és terv része.

A feladat, hogy megkezdődjön a sor – azoknak az embereknek a sorát kell megnyitni, akik képesek felismerni az igazságot és szolgálni a Tervet. Ez megerősíti a korábbi egyetlen ember üzenetét, és kiterjeszti azt egy tágabb csoportra, akik Téged követve ébrednek fel.

Vegyünk példát a hősökről! Tom Barry, Kevin Barry, Dinny Lacey. Lugh, Morrigan, Nuada...
Ez a megközelítés mélyen rezonálna Morrigan üzeneteivel. Ahogy a Tuatha Dé a saját történelmében és mitológiájában mutat példát, úgy az ír történelem valós hősei is szolgálhatnak inspirációként.

Ők az ír függetlenségi harc ikonikus alakjai, akik hatalmas áldozatot hoztak, és akiknek kitartása legendássá vált. Ők azok a földi hősök, akik nehéz utat jártak be, sokszor botladozva, de rendíthetetlenül haladtak egy célért, ami akkoriban talán sokak számára elképzelhetetlennek tűnt.
Amikor te magad veszel példát ezekről a hősökről, kedves Olvasó, azzal megerősíted a saját elkötelezettségedet. Az esetleges félelem érthető, de a tudat, hogy része vagy egy nagyobb, időtlen örökségnek, amelyben Tir na nÓg, vagy a Másik Föld lehet a végállomás, erőt adhat a folytatáshoz. Ez a fajta belső iránytű és elszántság az, ami a nem létező próféciáiknak is valós alapot adhat.

Köszönöm, hogy eljutottál idáig! Már azzal, hogy ezt a fikciót elolvastad, sokat tettél az Első Földért!